080727

Igår var Eroz, husse och jag och tog oss ett dopp. Jag vet dock inte riktigt om man kan klassa Eroz kontakt med vattnet för ett dopp. Han plaskade lite i vattenbrynet bara. Att jaga spigg i vattnet var mäkta intressant ända tills det dök upp saker som var intressantare. Vi får väl se om det är en liten badkruka vi har :) Dock var vattnet roligare den här gången än sist så det går ju åt rätt håll. Matte är nämligen långt ifrån en badkruka ;D

Det märks mer och mer att vi har en väldigt folkkär hund. Han skulle helst hälsa på allt och alla. Om jag jobbat och kommer hem till husse och Eroz så möts jag alltid av en himlastormande glad vovve. Vi tycker så mycket om honom :)

Imorgon ska jag och Eroz åka ut på landet och slappa på dagen. Därefter blir svärmor och svärfar hundvakt medans jag utför mitt dagsverke. Nog hade det varit skönare att ligga och lapa sol hela dagen än att jobba.. Det tycker Eroz med ;)

Hej svejs

080720

Eroz har nått den imponerande åldern av 15 veckor ;) Det var tänkt att jag skulle slänga ut en bild i helfigur här. Min lilla fotomodell tycker dock inte att det är lika kul att bli fotad som att leka så det blev grimaser på varenda bild i helkropp. Ni får helt enkelt hålla till godo ändå ;)




- Gäsp!



- Varför har du den där konstiga svarta lådan framför ansiktet matte?








Erozoch husse myser

Anledningen till att det nästan bara är husse och Eroz som fastnar tillsammans på bild är enkel. Det är nästan bara matte som håller i kameran. Annars blir korten så suddiga ;) Men när jag uppfostrat husse lika bra som Eroz så ska han väl kunna knäppa skarpa bilder han också.. hihi ;>

Eroz är vägd

Vi vägde honom idag och han vägde hela 13,3 kg :> Killen börjar bli stor :) Han har alltså gått upp nästan precis 5 kg från 12 veckors vaccinationen.

090717

Här i Gävle händer det mycket. Mitt (mattes) arbete läggs ner i Gävle den 31 Augusti. Jag har haft mycket huvudbry angående detta. Men nu har jag fått veta att jag kommit in på utbildningen jag vill gå. Bland 330 sökande var jag en av 54 lyckliga. Det känns jättebra! :) Det här innebär ju också att jag får mycket tid hemma med vår vovve. Skolgången är nästan aldrig 5 dagar i veckan och mycket halvdagar. Det passar ju alldeles utmärkt! Husse har också kommit in på en utbildning, men på distans så han kommer troligen kombinera det med jobb.

Nu mer om Herr Eroz. Lille Herrn har nu varit helt rumsren i drygt två veckor. Helt plötsligt trillade poletten ner :) Promenaderna är ännu längre nu och valpkursen närmar sig. Eroz är är trevlig i temperamentet. Lagom framåt och självsäker och samtidigt lyhörd och lättlärd. Vi är väldigt nöjda med honom :)

Här i Gävle är det lite kvavt idag så vi funderar på att åka ut till havet och plaska lite i eftermiddag. Senast vi gjorde det var det inte alls uppskattat. Eroz tyckte mest vi var konstiga som ville plaska runt i vattnet. Men det verkar som om han skulel kunna ha en annan uppfattning nu. Vattenpölar är ju tex jätteroliga att plaska runt i numera ;)

Några fler uppdateringar har vi inte nu. Förutom att Eroz växer som ogräs. Han vägde 8 kg vid 12veckors (mer exakt 8,4 kg) nu skulle vi tippa att han väger runt 11. Jag ska passa på att väga honom idag så återkommer vi med resultat :D

Hej Hopp!

080714

Det har hänt stora saker hos oss här i Gävle på sista tiden. Eroz börjar bli rumsren på riktigt! Det har ju tagit sin lilla tid men det känns skönt att det börjar falla på plats nu. Förmodligen hade vi haft en rumsren vovve tidigare om vi spenderat all tid på landet. Även om vi varit ute ofta så är det ändå inte samma sak att ta valp under armen och springa upp och ner för 3 våningar som att bara öppna dörren och låta honom springa ut på gården. I början kunde vi vara ute ett par timmar. Sedan satte sig Eroz ner och kissade precis när vi kommit in, tacksamt :P

Eroz utvecklas till en fin kille. Både på insidan och utsidan. Alla tycker ju såklart att deras djur är fina och så även jag. Eroz är en riktig 10poängare i mina ögon :) Han är trevlig och fin i sättet och är skötsam men andra djur och människor. Små sysslor som tex att klippa klor går utmärkt att göra ensam både för mig och husse. Eroz har en bra grund att jobba med helt enkelt. :)



Här är vår lilla krabat, som inte är fullt så liten längre :)

080702

Idag kikade jag på bilder från dagen då vi hämtade Eroz. Jisses vad han växer fort! Han börjar bli en stor kille nu. Framförallt märks det att han inte är så kortbent och rultig längre. :)

Den senaste tiden har det blivit många långa promenader i skogen och en del lek och bus med andra hundar. I söndags så fick han lattja med min väninna Johannas båda hundar. Memphis och Smilla. Det var mycket uppskattat! Smilla är en dag yngre än vår kille, dock något mindre. ;) Hon blir ungefär så stor som Eroz är nu som fullvuxen, om inte ännu mindre. Vi har även träffat en trevlig hundkompis på gården som det nog blir mer leka med senare. Eroz är rätt så liten jämfört med honom nu men de verkar komma utmärkt överens :)

Veterinären vägde Eroz vid vaccinationen. Han vägde 8 kg då. Förmodligen har han lagt på sig ännu mer nu.

Att föra över nya bilder har det varit problem med. Ett litet missöde hade skett här hemma. Eroz har nämligen knipsat av min kamerasladd, som av någon konstig anledning hamnat på golvet. Nåja, i vanliga fall ska det inte ligga några sladdar på jobbet. Vi är noga med det. Det är tur att alla strömförande sladdar är väl gömda...


RSS 2.0