100215

Vad är det för svart, som kommer farandes i 190, med fladdrande öron och ett colgatesmile?






Eroz, såklart.. :)


100214

Ett litet axplock från dagens bildskörd kommer här. Jag köpte en sladdlös fjärrutlösare igår. 700 spänn kostade den och är värd varenda krona!

Med självutlösaren har jag tagit vovve-och-matte-porträtt idag. Sådant är alltid mysigt att ha. De behåller jag dock för mig själv :)





Den här bilden råkade jag ta av misstag när jag flyttade stativet. Eroz tassar blev kapade, men jag gillar den.







Världens gladaste hund har hittat en "god" lukt att rulla sig i.. :D


100212

Dags för lite nya tassavtryck kanske? Det var ju ett tag sedan sist och mycket har hunnit hända. Eftersom jag hamnat i en smärre inspirationssvacka har det inte kommit upp vare sig bilder eller text.

Jag har finfina bilder på E från höst 2009 till nutid men nu ligger de på en extern hårddisk då både husses enda och en utav mina laptops har kraschat. Min andra laptop har fel på nätverkskortet=inget surfande. Just nu har vi en lånedator som har urkass prestanda och saknar alla program jag brukar ofta. Gah!

Man skulle ju kunna tro att det räckte med tre kassa datorer men teknikolyckorna slutar inte där. Vår sprillans nya svarta, högblanka och fina torktumlare drösade ner, bucklade vår lika sprillans nya, svarta och högblanka tvättmaskin och landade därefter på min kära knallrosa ergorapidodammsugare. På vägen ner hann torktumlaren även slå hål i både badrumsvägg och golv. Suck. Nya prylar har vi fått ut på hemförsäkringen. Badrummet hade vi faktiskt tänkt kakla om ändå. Faktum är att vi var i en kakelbutik och bestämde kakel just när torktumlaren drösade i golvet. Men ändå.. Irriterande.

Som summan av kardemumman blev Husse och Eroz påkörda av en gammal farbror, som borde fått körkortet indraget för länge sedan. Tur i oturen var att de klarade sig helskinnade men både min bil och släpet som husse hade lånat blev demolerade.

Min bil finns alltså numera i bilhimlen och jag har köpt mig en till nästan likadan. V40's är ju bränslesnåla utan monsterturbo och billiga att köra för mig då jag kör många långa mil varje år. Den nya har ju dock såklart rätt många mil mindre på nacken, är utrustad med allt lull och är fyra år nyare. Jag köpte den från en firma och behövde bara lägga imellan drygt 25 papp när man räknade bort pengarna jag fick ut från försäkringen. Billigt tyckte jag då jag var inne på att köpa en betydligt dyrare bil. Dessutom visste jag ju vad jag fick, trodde jag åtminstone..

Nu har jag haft bilen i två veckor och plötsligt är det missljud från motorn. Suck! På torsdag ska den in på firman och jag blir billös, igen. Tur i oturen är att jag köpte den från firma och har garanti. Är det något större fel tänker jag banne mig köpa en sprillans ny biljäkel. Att det ska behöva vara så krångligt.. >:(

Nu till den viktigaste biten; alla djur mår bra. Både katt, hästar och såklart Eroz. Någon bra bild i helfigur har jag inte att bjuda på då jag har större delen av bilderna på externa hd. Andra säger att han har blivit grov. Men vi, som ser honom varje dag, märker ingen större skillnad. Häromdagen var det ett par karlar som ville hälsa på honom när jag var ute med honom och tyckte att han var så fin. Det händer med jämna mellanrum och då spricker nästan mattes hjärta av stolthet, såklart! :) De finaste ord vi har fått höra är att han är "den stiligaste rottis de sett för att han är så kompakt i kroppen". Sådana ord vill man gärna rama in och hänga upp på väggen ;) :)

Det är klart att vi alltid kommer att tycka att han är det stiligaste som går i en rottiskostym. Men det är ju ändå kul när man får höra det från andra.. ;)



Just det.. Jag har äntligen införskaffat mig ett nytt objektiv. :)Det blir en stor skillnad på bilder med sämre ljusförhållanden eftersom jag bara haft kitobjektivet (med anmärkningsvärt dåligt ljusinsläpp) tidigare.. Jag har redan börjat planera för nästa inköp till kamerväskan :)


RSS 2.0