090206

Snart avslutar Eroz sin antibiotikakur och den verkar ha gett full effekt. Bra! Vi ska på återbesök och kontrollera, såklart. Men det verkar ju lovande. :)

Eroz mår för övrigt bra. Han är i stallet med mig nästan var dag och är vänlig nog att hjälpa mig med en del sysslor. Senast när jag kastade ner hö så hjälpte han till genom att dra runt höbalarna runt hela gårdsplanen. Igår så rev han ner hela högen utav hö, som vi har nere i stallet. Gud så vänligt! ;) 

Han trivs iaf prima med att busa runt där och få utlopp för sin energi. Att få träna sökövningar där är ännu roligare. Man kan ju inte bara gå runt i koppel och det är skönt att ha ett lugnt och stort ställe att kunna ha honom lös på. Det är inte samma sak i stan. Det är åtminstone min och Eroz gemensamma åsikt och han blir överlycklig varje gång vi kommer dit. Han springer och hämtar sin boll så fort han får klartecken att vara "ledig" som jag kallar det.


Kanske blir det lite bilder i helgen. Det var längesedan det blev några ordentliga foton nu. Det ska det bli ändring på. Förresten har vi fått korn på några utställningar i närheten i vår och sommar. Det låter lite lockande :)



RSS 2.0