081029

TIden går fort. Snart har vi haft vår lillkille hos oss i fem månader. Han har utvecklats till en tilligiven, sprallig och folkkär kille. Han är en väldigt kär familjemedlem helt enkelt. :)

 Det finns ju mycket energi hos vovve så idag har vi varit på en lång upptäcktsfärd i hästarnas sommarhage. Låt er inte luras av platsen, sommarhagen är 3 km lång ;) Där finns mycket roligt att leka med såsom vattenhål, grenar och lite träd och enbuskar. I enbuskarna har jag suttiti positionerad idag alltmedan Eroz har fått "spåra" mig. Han tycks uppskatta det. Utöver det så blev det mycket "hopp och lek" och apportering. Han tycks ha förstått det här med apportering rätt bra men han lämnar alltid över det han apporterar till mig. Även om husse har ordet.

Julen nalkas så smått. Vi har inte några riktiga planer eller så. Husse och jag planerar förvisso att kunna ta en weekend i London. Då får Eroz stanna hos Jonas föräldrar. Mer än så är det inte. Jag tänkte ge mig själv en julklapp i form av ett eller ett par nya objektiv. De kostar många rara slantar men jag tycker att det kan vara värt det som den sanna fotonörd jag är ;) Jag införskaffade ett tjusigt halsband i fint läder för ett tag sedan. För en hästtjej är det ett måste med ett läderhalsband av god kvalitet i Eroz garderob ;)) Han fick dock ett halsband som han ska växa i. Än så länge är det lite stort men han kommer bli riktigt maffig i det :)

När jag ändå pratar och hundprylar så kan jag berätta att jag faktiskt hade Eroz med mig in i en hund och hästsportbutik för ett tag sedan då han skulle få prova prylar. Nu var han ju lite för grov för det jag hade tänkt införskaffa men han skötte sig bra och det var en bra grej att man fick ha hunden med sig in och prova.

Jag avslutar med ett par bilder på min kära vovve.



Jag har funderat över en sak. På min skärm (på en vaiolaptop) ser bilderna alltid korrekta ut i ljusstyrka och kontrast. När jag däremot kopplar till ännu en skärm eller kikar via tvn så tenderar bilderna att ha för hög kontrast och vara för mörka. Jag antar att det enda sättet för mig att se ett korrekt resultat är att lämna in en del bilder för framkallning. Det finns ju en hel del bilder att välja på och det är rätt b om de bilder jag redigerar  blir för mörka för att min skärm ger en felaktig bild...


Nämen..

Eroz har fastnat på bild.. igen. :o



Som vanligt är det matte som har varit i farten :P Jag har lagt vantarna på ett stativ, som husse hade i ett förråd hos sina föräldrar. Bra det. Då kan jag fota ännu mer ;)

Vi funderar på en kamrat till Eroz. Men just nu är inget mer än funderingar. Eroz får bli lite större först och vi ska flytta in i hus på heltid innan dess. Men i sinom tid kommer nog Eroz att få en hundkamrat, som det är nu är det skönt att kunna lägga all hundtid på honom.

Nu ska vi fortsätta med vår lugna hemmakväll.

Eroz och husse

Det här är en bild på Eroz och husse som jag tog den i slutet av juni.  Eftersom husse är lättkläd i morgonrock har vi märkt bilden med stämpel ;)



Som synes fick allt vara svartvitt utom eroz tunga :)

081014

Idag har jag, husse och Eroz varit på långpromenad i skogen. Eroz trivs som fisken i vattnet. Det var stora klungor av orienterare som sprang runt i spåret men det verkade inte bekomma honom nämnvärt. Han börjar lugna ner sig en del vår spralliga kille. Men han är fortfarande lika glad i alla människor han möter. Gladare vovve får man nog leta efter :) Han har även förstått konceptet med "sök" och lite fler småkommandon. Så idag har vi sökt husse i skogen. Väldigt roligt tydligen :)

Husse har fö börjat jobba som väktare (igen) och förhoppningarna är att han ska kunna ha Eroz med sig i tjänsten så småningom. Jobbigt för mig dock som helst har honom med mig hela tiden. Men så länge vovve är nöjd är jag nöjd.

I helgen var vi på julmarknad (i oktober.. ja, det känns lite tidigt). Det som intresserade vår hund mest var stället där det såldes vildsvinskorv, konstigt nog.. ;) Förutom det var han mäkta imponerad av änderna som simmade runt i ett vattendrag. Jag hade inte kamera med vilket var synd. Det kunde ha blivit en del fina bilder. Men nöden har ingen lag. Jag försökte föreviga honom på husses mobilkamera. Det blev inte något vidare resultat. Men det får duga. :)



Bilder

Vi har mist en mycket viktig person. Därav bristfälliga uppdateringar. Detta till trots mår lille Eroz prima. Hans senaste foton kommer här. De är tagna en tidig(och dimmig) höstmorgon på vår morgonpromenad.








För tillfället ligger E och sover vid mina fötter. Han är en mycket trogen kamrat och spenderar hela dagarna med mig (matte). Han var lite skeptisk till första ridturen jag tog i hans och husses sällskap dock. Inte förrän han faktiskt insåg att det var hans matte som satt på hästryggen. Då gick det bra. Han trivs för övrigt ypperligt här ute på landet. Det måste vara livet för vår lilla vovve att ha en stor gård att husera på istället för en tvåa i stan.

Vi har börjat med lite simpla sökövningar, som inte har varit av intresse tidigare. Nu är han däremot taggad och svarar bra. Trevligt, trevligt.

RSS 2.0