090128

För insatta så kan jag bara meddela att Eroz verkar vara på bättringsvägen. Dessutom så finns det enligt de efterforskningar jag har gjort vidare inte några belägg för att han skulle få några men. Men det är ändå något som är värt att kollas upp så att vi har svart på vitt.

Idag är jag ledig (men pluggar hemma) så det blir långprommis med Eroz hundkamrat. Det uppskattas av vovve :)

Jag kanske även ska inflika att Eroz var vänlig nog att lämna urinprov på en dörrpost senast vi var hos veterinären.. hehe. Vilken generös hund vi har ;)
   Han brukar ju vara väldigt skötsam och inte bita på något eller förstöra saker i hemmet. Idag hade jag dock lämnat mina dyraste skinnpumps framför nosen på honom. Tyvärr verkar Eroz ha förväxlat dem med sitt tuggben och var vänlig nog att lämna autograf, i form av bitmärken och hål, på klacken :P  Ja, ja. Lite svinn får man räkna med. Överlag så är han ändå ett skolexempel på en vovve som inte går bärsärkargång i hemmet. Tur för oss (:

090109

Vårt boende börjar som bekant kännas lite trångt. Jag har spånat lite och kikat runt lite. Numera prioriterar vi inte närhet till krogen och stan så högt. Jag är ju uppvuxen i villa och sedan jag var 12 år har jag bott på heltid en stor gård på landet vid havet. Ända tills jag köpte min första etta på söder här i stan dvs. Men det är ändå där på landet jag trivs allra bäst. Att bara kunna öppna ytterdörren och kliva ut på sin egen gård och känna doften av hav är en frihet i sig. Hur som helst så är ju tanken att jag en dag själv ska bo på gården.. men inte riktigt än. Än så länge får det bli något lite mindre.

Nu har jag fått korn på ett stort hus med stor tomt och möjlighet att ha häst bara en dryg mil från stan. Huset är i gott skick (men viss renovering som kök och tapeter vore nog fint) men i uthus så måste det ju till boxar. Hur som helst ligger det åt rätt håll. Dvs närmare till stallet än vad jag har nu. Nog vore det fint med en egen tomt för Eroz att springa runt på. :) Att titta skadar ju inte..  :D beroende på hur mycket vi får för vår lägenhet så går boendekostnaden nästan jämt ut. Även om priserna har sjunkit så är vårt nuvarande boende helrenoverat sedan vi flyttade in. Som tur är så är det inte belånat heller. Så man kan ju hoppas att vi får en hyfsad slant för det!

Blir det större boende blir det en till vovve ;) Men vi vill ändå ha Eroz något större innan det tillkommer en valp. Men nog vore det himla fint. Vi får se hur entustiastiska vi är efter visning. Bilder kan ju faktiskt försköna en hel del.. :)

090107

Det är precis i början på 2009 och några saker står på Agendan för Eroz del detta år ;)

- Först och främst ska E & jag gå kurs (o fortsättningskurs osv)
- Vi har en vision att åtminstone ställa en gång när både jag och husse närvarar ;)
- Längre fram får vi se om det blir en mer inriktad kurs. Förhoppningsvis! :)
- Eroz ska få växa och må bra och bli en stor (större) kille, såklart!

Vovve mår numera tiptop i sin mage. Jag var ju inte helt nöjd med hans förra foder och se vad fin han blev nu när vi äntligen gått över helt. Det fungerar alldeles prima faktiskt. Både jag och Eroz är nöjda!

Nyårsraketerna bekom inte honom särdeles mycket alls, som sagt. Han noterade dem men blev inte rädd. En bra respons tycker jag. men för den sakens skull tänker jag inte utmana ödet och ta med honom på några fyrverkeritillställningar :P

Annars finns det väl inte så mycket att tillägga. Vid de få tillfällen vi har "barnvakt" så testar han mer grundligt auktoriteten hos barnvakten (dvs gör saker som han vet är ajabaja). Det märks att han inte är någon liten valp längre men för den sakens skull så skulle jag inte säga att han är svår. Han gör bara som alla djur gör. Det märks vilka som är husse och matte och synd vore det väl annars :)



2009

Då var det ett nytt år. Förhoppningsvis blir det lite bättre än det förra. 2008 har varit ett rätt tungt år. Men på plussidan så skaffade vi ju Eroz och jag kom in på en utbildning jag funderat över flera år. Första året i min stad.. och jag kom in. Jag kan inte vara annat nöjd med det och vår kära vovve.

Nyårsafton spenderades på landet ute hos mor. Nykter (såklart) och inga raketer eller smällare. Vi åt lite gott och lade oss rätt tidigt. Husse jobbade hela dagen till kl 20.00 så han var riktigt trött och höll på att somna innan tolvslaget. Jag och Eroz åkte ut på kvällen så vi hann (ofrivilligt) lyssna på lite raketer innan vi for. Det verkade inte bekomma honom så mycket. Han lyssnade lite sedan stirrade han på tvn som om ljudet skulle komma därifrån. När vi kom ut på landet så var det full fart på fyrverkerierna där. Då lade han inte ens märke till dem. Det fanns ju intressantare saker, som min mormor tex. Han är väldigt intresserad av henne av någon anledning :)



Det brukar ju sägas att man blir lite som man umgås. Jag och
Eroz umgås ju väåldigt flitigt. Kanske ser jag ut såhär snart? ;)



Eroz hälsar alla sina Chiltanasläktingar med mattar och hussar ett Gott nytt år!

RSS 2.0