vah

Idag är jag hemma för vård av sjuk häst. Tveksamt om det är ett giltigt skäl egentligen. Men nöden har ingen lag. Riktigt dåligt att missa skolan men å andra sidan är min snutta riktigt dålig också :(  Hennes välbefinnande får faktiskt gå före.

Eroz mår dock bra, såklart. Så bra att han igår bröt sig ut och jagade veterinären. Veterinären frågade om han hade damp(!). Hmpf! Det var inte min favoritveterinär som var ute.. Men tyvärr hade jag inte någon möjlighet att välja. Nåväl, hon var ok men lite väl okänslig och känns lite grön. Efter 14 år med ponnie vet jag det som är värt att veta om hennes sjukdom. Vår vanliga veterinär vet det och känner till Mimsan. Jag är nog en dryg djurägare att ha att göra med kan jag tänka. För vem vill bli ifrågasatt?

Bortsett från att E har jagat veterinären har en förgrymmad matte drillat honom. Han börjar svara på kommandotecken på håll. Bra, men allt sitter inte helt hundra än. Jag vet inte vad det var med veterinären som var så intressant? Att hon luktade handsprit och kossa kanske, eller att hon skulle umgås med mig utan honom. I vissa fall verkar inte E tycka att det är ok att lämna mig ensam med en del människor. Han bara mååste vara med. Eftersom husse jobbar har jag haft honom själv i nästan två veckor nu. Två veckor med en svans.. som dessutom lärt sig öppna dörrar :p

Nu väntar medicinering och sedan en tur till apoteket för att hämta mer medikamenter. Min svans får självfallet följa med..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0