vah2

Så det blir ännu en dag hemma för att hålla ett vakande öga över min ponnie. Jag anar en bättring. Men man ska inte säga hej förrän man hoppat över ån..

Eroz och jag har kastat frisbee idag. Han apporterar så fint och lämnar över i min hand. Sedan har vi nött kommandon och "teckenspråk" på avstånd. Han verkar ha fattat galoppen och är uppmärksam och villig att lära. Det är skönt när träning ger resultat och man har en läraktig och vovve :)

E har varit inne i en liten trotsig period ett tag men nu är vi på väg ur den. När husse träffade Eroz i lördags tyckte han att lille e hade blivit lydig (lydigare :P). Bra kritik till mig, som haft honom de senaste veckorna själv. Husse jobbar så mycket och jag har varit på landet konstant med sjuk ponnie, sjuk mor och slutligen har jag dragit på mig en magkatarr eller lättare magsår av all stress. Just nu går jag på medicin och mår rätt ok. Åtminstone bättre. Nu tycker jag att det kan vara nog så att jag slipper missa mer skola. Men allting löser sig. Det jag missat går ju att ta igen. Särdeles när jag ska plugga hela sommaren också.

Apropå läraktighet så öppnas dörren titt som tätt av Eroz här ute. I sådana fall önskar man ju att de var mindre läraktiga. Men jag, mitt fån, tycker att det är rätt roligt så jag låter honom hållas. Får han inte gå ut låser jag - simple as that.

Förhoppningsvis har alla sjukdomar lagt sig tills husse och jag åker på "semester". Ja, egentligen ska vi på bröllop men eftersom det äger rum utomlands så blir det lite semester av det hela också. Vi har bl.a. en bubbelpools svit med utsikt över Niagara fallen som väntar oss..

Några bilder blir det inte. Jag har lämnat kameran hemma och dessutom lider jag stor brist på inspiration just nu. Då blir det ingen fotograferin.. :]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0