090610

Nu var det ett tag sedan jagvar här och klottrade, igen. Jag har, som bekant, börjat jobba så smått. Introduktionen är klar och jag jobbar på riktigt nu. Jag måste säga att jag trivs ypperligt. Dessutom blir jag erbjuden en hel del extrajobb trots att jag redan har dagar uppstakade för arbete i sommar. Bra, bra. Det finaste kanske är att jag hinner åka hem på lunchen och rasta E utan att stressa om nu husse skulle råka jobba samtidigt som mig.

Sommarkurserna har även de börjat. Nästa vecka har jag tre skoldagar. Efter det är jag "ledig" från lektioner fram till Augusti. Under den tiden blir det alltså plugg hemma. På min första dag åkte jag hem på lunchen för att gå ut med Eroz, satte mig en stund i soffan och somnade ifrån andra halvan av dagen. Illa ha,ha. Den andra dagen jobbade jag. Det är sådant man får ta igen med näsan i böckerna istället :)

Vi har hittat ett hus, igen. Vi har faktiskt åkt förbi och snokat lite utan att vara på visning. Jag hoppas att det kan vara något. Vår tvåa börjar kännas trång. När det är sommar vill man ju bara kunna öppna dörren och kliva ut på sin egen gård. Vi får väl se vad som händer. Jag är ju så petig.. Åtminstone om man ska se till hur husen och tomterna är här i stan jämfört med vår stora gård på landet och att vår lägenhet dessutom är väldigt fin och nyrenoverad precis som vi vill ha den.

Eroz mår bra, som vanligt. Något mer finns inte direkt att tillägga :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0