Midsommar

Midsommar har kommit och gått. Lite uppehållsväder hade vi på midsommaraftonen. Annars har det i stort sett regnet hela tiden.

Eroz, jag och husse spenderade våra dagar ute på landet. På M-afton åt vi först sillunch, kallrökt lax, citronpepparlax och diverse goda snittar, som jag svängde ihop. Det finns inte mycket som går upp emot min hemlagade romsås :) På kvällen grillade husse oxfilé och jag ordnade aptitretare. På kvällen kikade vi på film och tog det lugnt. Det blev en nykter tillställning, såklart. Jag förknippar inte högtider med alkohol o familjesammanhang. Förmodligen eftersom jag är uppväxt på det sättet.

På midsommardagen blev det dock ett par drinkar i goda vänners lag. Därefter dans ute i Folkets Park. Eroz var hemma och höll min mor sällskap tills vi kom hem på kvällskvisten.

Idag har husse provskjutit gevär och råkade få rekylen i pannan. Stackarn :) Han skjuter dock bra. Så jägarexamen är nog inte så avlägset.. För min del krävs det en hel del mer övning på skjutbanan innan det kommer på tal. Helt tappad bakom en vagn är jag dock inte.. :P

Eroz och jag har börjat cykla, eller ja.. jag cyklar och E joggar så fint bredvid. Det går hur bra som helst och båda tycker att det är kul. Det är skönt att kunna låta honom sträcka ut och ha nöjet att kunna följa med själv utan att kuta benen av sig :D

Imorgon blir det jobb och jag lär hem på lunchen för att rasta E. På eftermiddagen kommer dock gammelhusse och hämtar honom så det blir inte lång tid han får spendera hemma ändå. Ett par timmar är ju ok.

Nu blir det film och mys för hela slanten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0