New York

Min och husses tid i USA och Canada har varit ett utmärkt sätt att ladda batterierna. Nu är vi hemma men jag lider av grym jet lag så än är inte allt som vanligt. Vi landade i New York och spenderade de första dagarna i Demarest, New Jersey, en halvtimmes bilfärd från manhattan.

Vi har varit inne i New York och lallat runt, gått vilse i China Town (där vi blev  erbjudna halvskumma affärer), sett Statue Of Liberty, varit uppe i Empire State Building samt åkt runt till hur många "malls" (gallerior), som helst. Därefter väntade bröllop och festligheter. Dagen efter bilade vi upp till Niagara Falls.

Eroz har spenderat tiden uppe i Falun. Han har varit hos husses morfar, som utbildat en del tjänstehundar i sina dagar. E hade varit med dem på golfbanan och tydligen är det någon rottisuppfödare som varit fram och sagt att han var fin och trevlig.

Natten ska ägnas åt att försöka vända tillbaka dygnet. Imorgon ska jag på arbetsintervju (för sommarjobb). Jag hade totalt glömt bort min ansökan och har ju sökt plugg till sommaren. Jag har kommit in på mina två förstahandsval för sommarkurser men erbjuds jag ett trevligt jobb får det nog bli både jobb och plugg. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0